13 Mayıs 2011 Cuma

turk sairler ve hayatlari

yasayansairler@hotmail.com





BİLMİYORUM

Biz öğrenmiştik,
Beraber dövüşmeyi.
Ve sofrada ne varsa
Beraber bölüşmeyi.
Kaldım şimdi bir başıma.
Aç yoksul ve yarı çıplak.
Ve dostlar,
Dostlar,yıldızlar kadar uzak.
Nasıl bir şeydir düşünmemek
Sabah alınacak ekmeği.
Nasıl bir şeydir,
Karnı tok uyumak?
Bilmiyorum,
Bilmiyorum artık hiç bir şeyi.
m.darga
türk şairler ve hayatları m.darga'dan şiirler


GİTMELİ
Sen benim öldüğüm gün,
Cenazemde gülebilir misin.
Bakıyorum da hep gülüyorlar.
Kartvizitlerini takas edip,
Telefon numaralarını alıyorlar.
Burada insan ağlayamıyor,
Yüreğini,müreğini dağlayamıyor.
Burası timsahlar avlusu.
Herkes konuşuyor paradan.
Kılıp namazı,
Bir an önce gitmeli buradan.
Murat DARGA




ÇOCUKLAR
Öğrenin çocuklar,
Öğrenin savaşmayı şimdiden.
Bende bilirim,
Barış güzel şeydir.
Oysa;
Özgürlük alınamaz dövüşmeden.
Sade kılıç pırıltısı,
Yetmiyor artık,
Def etmeye,
Esaretin gecesini.
Okul gerekmez
Sevmek için vatanı,
Fakat,
Korumak için,
Öğrenmek gerekir
Bütün silahların a,b,c’sini.
                            M.Darga

TÜRK ŞAİRLER VE HAYATLARI
(Benim hayatım esir Türklerin acısını şiirlerimde dile getirmekle geçti.)




KAVGAMIZIN BARUTU
Sustursalarda birimizi.
Yüz binler var,
Dillendirecek,
Öfkemizi.
Şeytan kovucu,
Bir dua gibi,
Nalet düşmanın
Üzerine,
Okuyacağız,
Kavgamızın barutu
Şiirimizi.



GELSİN DİKTATÖR (Güney AzerbaycanTürkleri içinyazılmıştır)

DİKTATÖR
Gelsin;
Kelepçesi,zinciri,
Köle kırbacı,
Katil silahı,
Ve
Kanlı elleriyle.
Gelsin;
Şişine,şişine,
Kabara,kabara,
Gülerek.
Gelsin;
Savcıları,hakimleri,
Can alıcı,
Cellatlarıyla.
Gelsin;
Darağaçlarının,
Yağlı urganları.
Zindan parmaklıklarının,
Demir çubuklarıyla.
Gelsin.
Ne aman dileyeceğim,
Ne de döveceğim bağrımı.
Sadece,
Diktatörün suratına,
Tükürür gibi,
Okuyacağım şiirimi...

Murat Darga

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder